3 tips til en fed fridag 

Kender du det, at den ene dag tager den anden, og der er gået lidt leverpostej I hverdagen? Så er du ikke alene. En gang i mellem må man holde en fridag, hvor man bare forkæler sig selv max. Det ser vi nærmere på her, hvor vi giver dig tre gode idéer til en skøn fridag. 

Der kan være mange måder at nyde en fridag på. Nogle vil tidligt op og få ordnet en hel masse, mens andre prioriterer at sove længe og kunne tage den med ro. Uanset hvilken type du er, kan du med fordel foretage dig noget andet, end det du plejer, og gerne noget sjovt eller dejligt. 

Helikoptertur, brunch eller massage? 

Vi lægger ud med at svinge os helt op i de højere luftlag med en helikoptertur jylland. Har du besluttet at smadre sparegrisen og give den fuld gas på din fridag, er dette måden at gøre det på. Fornemmelsen, når man sidder og kan se skove, søer, byer og broer fra oven, er uovertruffen og med mindre, man har højdeskræk, er dette en oplevelse for livet. Det vil det nok også være, hvis man har højdeskræk, men på den ufede måde. 

Skal fridagen være lidt mere moderat kan du overveje at gå ud og spise brunch eller måske en lækker frokost efterfulgt af en tur i biografen. Du kan også vælge en tur på massagebriksen, hvor de ømme kontorskuldre kan få en omgang. Mange mennesker nyder at blive rørt ved og puslet om, så denne fridagsaktivitet er ofte et stort hit. På vej hjem kan du købe take away til aftensmad og på den måde fuldende din dejlige fridag.  

Der er altså mange måder, man kan holde en dejlig fridag fra hverdagens trummerum, det er blot at vælge, hvad man har lyst til at lave, eller måske ikke lave. 

Slap af mellem træningen 

Aktive mennesker, som har brug for at komme ud at brænde noget energi af, kan sommetider glemme at slappe af. Men det er faktisk nødvendigt for, at krop og sind kan restituere, så man kan blive klar igen. Derfor får du her et par tips til, hvordan du kan slappe af mellem træningen. 

Er du også typen, der flyver derudaf, og ikke kan få nok af den fysiske træning? Det kan din krop til gengæld, og dit sind har faktisk også brug for en pause. Derfor er det vigtigt at slappe af mellem træningen. Hvis du giver dig selv de bedste omstændigheder for hyggelig afslapning, går det nemmere. 

Hvil hjernen med et afsnit af yndlingsserien 

Nogle gange har vi faktisk brug for at lave noget, der kræver absolut intet af os. Find en god serie på iPaden og giv krop og sind en pause. En Paperlike skærmbeskytter kan være en god idé, så du sikrer dig, at skærmen altid kan give dig det bedste billede. 

Det er også vigtigt, at du ligger godt, så du rigtig kan slappe af. Der sker bare ét eller andet, når vi kommer ned på langs. Hele kroppen kan spænde af, og vi slapper også af i hovedet. Måske skulle du overveje at investere i en sovestol. Det er nemlig et rigtig godt kompromis mellem en seng og en stol, og skulle du gå hen og falde i søvn, er det altså også helt i orden. 

Afslapning gør dig stærkere 

Man skulle måske ikke lige tro det, men afslapning gør dig faktisk stærkere. Når både muskler og hjerneceller får tid og rum til at slappe af, kan du nemlig restituere fuldstændigt. Det betyder, at du hurtigere bliver klar til virkelig at give den gas igen – med fuld energi. Derfor kan en god gang afslapning altså godt betale sig på træningsfronten.